Σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση στο πλαίσιο του συνεδρίου «Reimagine Tourism 2025» της «Καθημερινής», ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε δύο κρίσιμα θέματα που απασχολούν την Ελλάδα: την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και την πορεία του ελληνικού τουρισμού. Συνομιλώντας με την πολιτογραφημένη Ελληνίδα συγγραφέα Βικτόρια Χίσλοπ, ο κ. Μητσοτάκης σκιαγράφησε τις τρέχουσες προκλήσεις και τις μελλοντικές φιλοδοξίες της χώρας.
Η Ελληνική Θέση για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Ο Πρωθυπουργός δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφιβολίας σχετικά με την ελληνική θέση για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, τονίζοντας με σαφήνεια ότι «τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στο Μουσείο της Ακρόπολης». Χαρακτήρισε το ζήτημα ως ένα «σύνθετο θέμα επανένωσης», αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που συνοδεύουν τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις με το Βρετανικό Μουσείο.
Παρόλο που η πρόοδος δεν είναι η επιθυμητή για την ελληνική πλευρά, ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε μια αχτίδα αισιοδοξίας, σημειώνοντας ότι «η κοινή γνώμη στη Βρετανία αλλάζει υπέρ μας». Αυτή η αλλαγή στη διάθεση της βρετανικής κοινής γνώμης μπορεί να αποτελέσει έναν καταλυτικό παράγοντα στις μελλοντικές εξελίξεις, ασκώντας πίεση για την εξεύρεση μιας αμοιβαία επωφελούς λύσης.
Στρατηγική για τον Ποιοτικό Τουρισμό και την Ανάπτυξη
Πέρα από το πολιτιστικό ζήτημα των Γλυπτών, ο Πρωθυπουργός αφιέρωσε σημαντικό μέρος της ομιλίας του στο όραμά του για τον ελληνικό τουρισμό. Η φιλοδοξία είναι σαφής: η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κορυφαίο ποιοτικό τουριστικό προορισμό παγκοσμίως. «Πρέπει να κοιτάμε μπροστά και να μην επαναπαυόμαστε στο ένδοξο παρελθόν. Θέλω η Ελλάδα να γίνει ο Νο1 προορισμός σε επίπεδο ποιότητας», υπογράμμισε.
Αντιμετωπίζοντας το φαινόμενο του υπερτουρισμού, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην «τάση μυκονοποίησης» που παρατηρείται στην κρουαζιέρα. Τόνισε την επιτακτική ανάγκη για διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης σε λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς, όπως η Δυτική Ελλάδα, ώστε να αποφευχθεί ο κορεσμός και να προσφερθούν νέες αυθεντικές εμπειρίες στους επισκέπτες.
Ο Πρωθυπουργός ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του εκφράζοντας την επιθυμία οι επισκέπτες να «γνωρίζουν την Ελλάδα, να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και να επιστρέφουν». Για την επίτευξη αυτών των στόχων, υποστήριξε την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων και των υποδομών, όπως οι μαρίνες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας.
